جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران، چه گفت؟ / گزارش «فکرشهر» را بخوانید
فکرشهر:راه های افزایش تخت های بیمارستانی/ طی چند سال آینده استان بوشهر بیش از ۲۴۵ هزار مترمکعب آبِ شیرین تولید خواهد کرد/ در مورد کمربندی آب‌پخش​؛ قیمت‌هایی که اهالی روی نخل‌های در مسیر می‌گذارند، به معنی این است که قصد فروش ندارند/ برای تهاتر راه آهن بوشهر، در مرحله تحویل و بارگیری نفت هستیم/ برای امسال، در مسوولیت های اجتماعی، ۵۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه از هیات دولت گرفته ایم...
کد خبر: ۱۴۴۴۹۲
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: استاندار بوشهر گفت: ما در استان بوشهر بر ۳ موضوع آب، راه و درمان متمرکز شدیم و این سه، محور فعالیت های ما قرار گرفته است.

طی چند سال آینده استان بوشهر بیش از ۲۴۵ هزار مترمکعب آبِ شیرین تولید خواهد کرد

به گزارش «فکرشهر»، «احمد محمدی زاده» امروز پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: ۹۰ درصد آب استان بوشهر از خارج از استان تامین می‌شود و باید اقدامات اساسی را انجام می دادیم تا استان، آب مورد نیاز خود را از همین جا تامین کند و آبشیرین کن و سدسازی را در برنامه قرار دادیم و تاکنون دو سد افتتاح و آبگیری شده است.

وی ادامه داد: سد دالکی ازمهم ترین طرح های شهرستان دشتستان است که زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی داشت و امروز پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و موانع اصلی را پشت سر گذاشته و با سرعت بالایی در حال کار است و توافق کرده ایم تا پایان دولت، کار آن به اتمام برسد.

محمدی زاده با بیان این که «سد رییسعلی دلواری از ظرفیت خوبی برخوردار است و امروز نیز آب ذخیرشده وضعیت خوبی دارد و امیدواریم با بارش امسال کاملا پر شود»، افزود: سدهایی نیز در سطح استان داریم که در حال کار و پیشرفت هستند؛ همچنین ۳ سد نیز داریم که در مرحله تحقیقات هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به آبشیرین کن ها نیز، اظهارداشت: با افتتاح آبشیرین کن های سطح استان، ظرفیت از ۳۵ هزار به بیش از ۱۰۵ هزار مترمکعب رسیده است و حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب نیز در حال ساخت است و در همین هفته دولت نیز کلنگ چند مورد آبشیرین کن دیگر نیز زده خواهد شد و با همین روال طی چند سال آینده استان بوشهر بیش از ۲۴۵ هزار مترمکعب آبِ شیرین تولید خواهد کرد.

وی ادادمه داد: زهکشی، از دیگر کارها بود که انجام گرفت و با حضور در دشتستان این کار را آغاز کردیم تا هم مشکل آبیاری نخیلات حل شود و هم سهم آب تالاب حله به آن سرازیر شود و در گناوه نیز در حال انجام کارهایی برای بهتر شدن وضعیت این تالاب هستیم.

استان بوشهر از نرم کشور، ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر دارد/ راه های افزایش تخت ها

استاندار بوشهر در بحث درمان استان نیز اظهارداشت: در بحث درمان، جمعا ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم که از نرم کشور، ۵۰۰ تخت کمتر است که باید جبران می کردیم و با احیا و ساخت بیمارستان فاطمه زهرا و اعصاب و روان بوشهر و ۱۷ شهریور برازجان، حدودا ۳۴۰ تخت اضافه می‌شود ولی باز هم تعدادی تخت کم داریم که برای آن هم مجوز بیمارستانی برای کنگان با ۲۰۰ تخت گرفته شده است تا بیماران جنوب استان بتوانند به آن مراجعه کنند و امیدواریم بتوانیم تا پاییز کار ساخت آن را آغاز کنیم و کمبود تخت در استان بوشهر جبران شود و تا سه سال آینده و پایان دولت، این مشکل حل شود.

در مورد کمربندی آب‌پخش​؛ قیمت‌هایی که اهالی روی نخل‌های در مسیر می‌گذارند، به معنی این است که قصد فروش ندارند

احمد محمدی زاده درباره برنامه هایش برای راه های استان بوشهر نیز گفت: راه دیگر موضوع ما است که مهم‌ترین آن کریدور شمال به جنوب است و می خواهیم آن را به اتمام برسانیم و کارهای آن در حال انجام است؛ از جمله مسیرهای مهم، مسیر دوراهک، اهرم، برازجان، آبپخش، گناوه و دیلم است.

وی در مورد کمربندی آب‌پخش بیان داشت: مردم نسبت به اجرای این محور ناراضی هستند و در حال حاضر تعریض و بهسازی محور موجود را در دست اجرا داریم. احداث کمربندی آب‌پخش نیازمند تملک و قطع سه هزار اصله نخل است و قیمت‌هایی که اهالی روی این نخل‌ها می‌گذارند، به معنی این است که قصد فروش ندارند.

محمدی زاده با بیان این که «جاده پل نمازگاه تنگ ارم را در دستور کار داریم»، ادامه داد: جاده برازجان ـ کنارتخته نیز پروژه دیگری است که سالیانه کشته های زیادی دارد و پروژه پیشرفت خوبی نداشت و در سفر ریاست جمهوری، مسوولین مربوطه را به آنجا بردیم و قرار شد منابع آن تامین شود.

برای تهاتر راه آهن بوشهر، در مرحله تحویل و بارگیری نفت هستیم

استاندار بوشهر درباره راه آهن بوشهر نیز گفت: این مصوبه دولت است که از محل تهاتر نفت بودجه ای برای راه آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه بودجه ای جذب شود ‌و در زمان مرحوم رستم قاسمی کارهای آن انجام شد ولی متاسفانه در زمان انجام کار بیماری ایشان رخ داد و نتوانست این کار را به پایان برساند.

وی افزود: با روی کار آمدن وزیر جدید، رایزنی هایی انجام شده و در مرحله تحویل و بارگیری نفت هستیم تا موضوع تهاتر انجام شده و پیمانکارهای جدید کار خود را آغاز کنند و امیدواریم تا پایان تابستان، اولین محموله نفت بارگیری شده و کار شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار بوشهر در بخش دیگر سخنانش گفت: بحث اشتغال را جدی دنبال کرده ایم و تا به حال در اشتغال، ۱۴۴ درصد پیشرفت داشته ایم و استان دوم در زمینه کاهش بیکاری را در کشور به دست آوردیم.

وی افزود: امسال در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ نیز ما استان اول در موضوع جذب سرمایه بودیم و به بیش از ۷۶۰۰ نفر پرداخت کردیم و امسال نزدیک به ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام ۴ چهار درصد و بیش از ۲هزار میلیارد تومان نیز وام ۱۸ درصد پرداخت خواهیم کرد.

برای امسال، در مسوولیت های اجتماعی، ۵۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه از هیات دولت گرفته ایم

محمدی زاده درباره مسوولیت های اجتماعی صنایع نیز اظهارداشت: در مسوولیت های اجتماعی، پیگیری این موضوع را از التماسی، ساماندهی کردیم و سال گذشته مصوبه خوبی داست و تقریبا همه آن در جنوب استان و موضوع آب هزینه شد چون وضعیت آب در آن مناطق خوب نبود.

وی ادامه داد: برای امسال، در مسوولیت های اجتماعی، ۵۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه از هیات دولت گرفته ایم و نفت باید در این زمینه با شاخص های توزیع بودجه توزیع شود و در مورد آزمون های استخدامی نیز، این آزمون ها را به استان بوشهر منتقل کردیم و استخدامی ها را نیز ۵۰ درصد را شامل استان کردیم؛ همچنین مصوب شده که مراکز نفتی باید در انتصاب مدیران و هیات مدیره حتما با استانداری و استان بوشهر هماهنگ شوند. 

استاندار بوشهر درباره معیشت نیز اظهارداشت: وضعیت معیشتی مردم به دلیل فشارها و تحریم های دشمن و سایر مواردی که وجود دارد، به دلایلی سیاسی و اقتصادی، مناسب نیست و مرتبا کنترل بازار را انجام می دهیم و خودم به این موضوع نظارت دارم و ما کم ترین نرخ تورم کشور را بعد از تهران داریم.

خانم هایی را مامور کرده ایم تا زنانی را که مطلقه هستند، تشویق به ازدواج مجدد کنند

وی گفت: در استان بوشهر، رتبه ۲۷ در ازدواج و رتبه ۲۶ طلاق را در کشور داشتیم و امسال در زمینه ازدواج، ۲۰ درصد رشد داشتیم و در طلاق نیز ۳۰ درصد کاهش داشته ایم و خانم هایی را نیز مامور کرده ایم تا زنانی را که مطلقه هستند، تشویق به ازدواج مجدد کنند و تاکنون ۷۰ نفر با همین روش مجددا ازدواج کرده اند.

احمد محمدی زاده در ادامه با بیان این که «بعد از شورای تامین، مهم‌ترین شورا از نظر من، شورای آموزش و‌ پرورش است»، اظهارداشت: اقدامات فرهنگی در استان بوشهر انجام شده، خصوصا در قسمتی که دشمن روی آن تمرکز کرده که از آن جمله می‌توان به اردوی راهیان نور، اردوهای پیشرفت اجرای طرح امید، برپایی نمایشگاه صنعت، برگزاری برنامه روایت دختران ایران و  کمک به حوزه فرهنگ در آموزش و پرورش از جمله آنهاست و در همین هفته دولت، ۲۱۸ برنامه در حوزه فرهنگ و هنر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

نام مدیرانی که منابع در نظر گرفته برای خودشان را جذب نکنند، رسانه ای خواهم کرد

وی بیان داشت: در هفته دولت امسال، ۱۰۰۷ پروژه بزرگ و کوچک داریم که ۱۸۴ پروژه آغاز عملیات اجرایی آن است و مابقی که بیش از ۸۰۰ مورد است افتتاحی هستند و بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان مبلغ پروژه های افتتاحی است.

استاندار بوشهر افزود: اسفندماه، نزدیک به ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی منابع به استان بوشهر رسید و به مدیران گفته ام اگر مدیری منابع در نظر گرفته برای خودش را جذب نکند و پس از پایان مدت تعیین شده نتواند این کار را انجام دهد، اسامی آنها را رسانه ای خواهم کرد.

محمدی زاده ادامه داد: در راستای صیانت از بیت المال در منطقه های ویژه اقتصادی سطح استان، چندین هکتار زمین را که قرار بود در آن طرح هایی انجام شود و کاری صورت نگرفته، مجددا بازگردانده ایم.

استاندار با بیان این که «تولید برق خورشیدی از کارهای مهم است که پیگیری خواهیم کرد»، گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی که نردیک ترین فاز به منطقه مشترک است، از جمله پروژه هایی است که با سرمایه گذاری نزدیک به ۴ میلیارد دلار به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت: تعمیرات اساسی اسکله خارگ، تعمیرات مخازن نفت و گاز پتروشیمی هنگام، پتروشیمی متانول، سکوهای نفتی، زیرساخت های جاده ای فاضلاب بوشهر، آبشیرین کن سیراف، آبشیرین کن بنک، طرح های ماهی در قفس، آبیاری نوین نخیلات در دشتستان، کارخانه غذای دام و طیور، واگذاری ۳ هزار زمین شهری و ۳ هزار زمین روستایی و…، از جمله پروژه هایی هستند که در هفته دولت جاری کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد.

نظرات بینندگان
]yhn;dhkحمید حاجیان
|
-
|
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
با سلام ب9 استاندار زحمت کش حال که قصد عمل خیری دارید ورسیدگی به امور درمان وبهداشت هم استانها است امیدواریم چچچغادک محروم ومظلوم فرامش  نشود اااقای استاندار مکشکلات در چغاد   ممثنوی      هفتاد من کاغذ کرده شاید بیشتر ولی زجر اور تر از همه نبود    امکانات درمانی که روزانه مردم  نادر روانه شیراز می کند ناگفته نماند  2 درمانگاه خصوصصصی زحمت این کار می کشند اما مردمی با این سطوح درامدی واقعا از سر ناچاری مشتریند عنایتی بفرمایید  صدقه جاریه می شه برا سالهای متمادی دددعای                خیر محرومین ومظلومین چغادکیها بدرقه راهتان باد تا بهشت شهروند چغادکی حمید حاجیان ااز للللللللطفففففففی     کککککککککککککه خواهید فرمد  قبلا وقلبا تشکر می نماتییم منالله توفیق 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر